Všeobecné obchodné podmienky
I. Všeobecné ustanovenia a vymedzenie pojmov
-
Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „podmienky“) sa vzťahujú na obchodné vzťahy medzi kupujúcim a spoločnosťou Lubomir Sabo – Deltax, Kozmonautická 7, Bratislava-Ružinov 821 02, IČO: 33825963 (ďalej len „predávajúci“), uzatvorené prostredníctvom elektronického obchodu www.potlackariet.sk
(ďalej len „obchod“).
-
Kupujúcim je fyzická alebo právnická osoba, ktorá si prostredníctvom obchodu objednala tovar alebo službu.
-
Elektronickou objednávkou sa rozumie odoslaný elektronický formulár obsahujúci informácie o kupujúcom, zozname objednaného tovaru a cene objednávky.
-
Tieto podmienky tvoria neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy.
II. Objednávka, uzatvorenie zmluvy a odstúpenie od zmluvy
-
Podmienkou platnosti objednávky je pravdivé a úplné vyplnenie všetkých údajov.
-
Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito podmienkami a bez výhrad s nimi súhlasí.
-
Kúpna zmluva vzniká potvrdením objednávky predávajúcim.
-
Predávajúci si vyhradzuje právo vyzvať kupujúceho na dodatočné potvrdenie objednávky (telefonicky alebo e-mailom).
-
Kupujúci môže objednávku stornovať do jej vybavenia, najneskôr však pred odoslaním tovaru.
-
Predávajúci je oprávnený zrušiť objednávku v prípade vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru.
-
Kupujúci – spotrebiteľ je oprávnený bez udania dôvodu odstúpiť od zmluvy uzatvorenej na diaľku do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru.
-
Na uplatnenie práva na odstúpenie môže kupujúci použiť formulár na odstúpenie od zmluvy, alebo tak urobiť e-mailom/poštou.
-
Kupujúci je povinný zaslať tovar späť najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy, na vlastné náklady.
-
Predávajúci vráti kupujúcemu všetky platby najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy. Predávajúci však nie je povinný vrátiť platby predtým, ako mu bude tovar doručený späť alebo kupujúci nepreukáže jeho odoslanie.
-
Platby budú vrátené rovnakým spôsobom, aký kupujúci použil, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak.
-
Právo na odstúpenie od zmluvy sa nevzťahuje na prípady uvedené v § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z.z. (napr. tovar vyrobený podľa osobitných požiadaviek kupujúceho, rýchlo skaziteľný tovar a pod.).
III. Dodacie podmienky a termíny
-
Miestom dodania je adresa uvedená kupujúcim v objednávke.
-
Tovar je dodávaný prostredníctvom kuriéra, poštou alebo osobným odberom podľa dohody.
-
Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho až úplným zaplatením kúpnej ceny.
-
Predávajúci dodá tovar najneskôr do 30 dní od uzavretia zmluvy, obvykle však do 3 pracovných dní od potvrdenia objednávky.
-
V prípade nedodania tovaru v stanovenej lehote má kupujúci právo odstúpiť od zmluvy.
IV. Cena a platobné podmienky
-
Všetky ceny v obchode sú konečné vrátane DPH.
-
Kupujúci si môže zvoliť spôsob platby:
-
dobierkou pri prevzatí tovaru,
-
bankovým prevodom,
-
platobnou kartou online.
-
-
Predávajúci si vyhradzuje právo požadovať úhradu vopred.
-
Cena za dopravu a balné je uvedená v objednávke pred jej potvrdením.
V. Záruka a reklamácie
-
Na všetok predaný tovar sa vzťahuje zákonná záruka 24 mesiacov, ak nie je uvedené inak.
-
Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim.
-
Kupujúci je povinný uplatniť reklamáciu bez zbytočného odkladu po zistení vady.
-
Reklamácie sa vybavujú v súlade s platným reklamačným poriadkom a zákonom č. 250/2007 Z.z.
-
O výsledku reklamácie bude kupujúci informovaný najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia.
VI. Poštovné, balné a minimálna hodnota objednávky
-
Náklady na dopravu a balné hradí kupujúci podľa aktuálne platného cenníka uvedeného v obchode.
-
Minimálna hodnota objednávky je 5 EUR.
VII. Ochrana osobných údajov
-
Spracovanie osobných údajov sa riadi Zásadami ochrany osobných údajov, ktoré sú zverejnené na stránkach obchodu a tvoria neoddeliteľnú súčasť týchto podmienok.
-
Predávajúci spracúva osobné údaje kupujúceho výhradne za účelom vybavenia objednávky, plnenia zákonných povinností a priameho marketingu v rozsahu povolenom zákonom.
VIII. Osobitné ustanovenia pre softvér cardPresso
1. Licencia a práva
1.1. Softvér cardPresso (ďalej len „Softvér“) je chránený autorským právom a inými právami duševného vlastníctva. Všetky práva k Softvéru si vyhradzuje predávajúci alebo jeho licencodávateľ.
1.2. Kupujúci získava nevýhradnú, neprenosnú licenciu na používanie Softvéru výlučne v jednej inštalácii na jednom počítači, v súlade s touto licenčnou dohodou.
1.3. Použitie Softvéru na viac ako jednom zariadení, prenájom, sublicencovanie, predaj alebo iné komerčné využitie nie je povolené bez predchádzajúceho písomného súhlasu licencodávateľa.
1.4. Predávajúci alebo jeho licencodávateľ si vyhradzuje právo deaktivovať licenciu Softvéru v prípade porušenia licenčných podmienok.
2. Dodanie a aktivácia
2.1. Softvér je dodávaný na USB kľúči spolu s licenčným kľúčom alebo iným aktivačným mechanizmom, ak je to uvedené pri produkte.
2.2. Inštalácia alebo aktivácia Softvéru znamená začatie plnenia licenčných podmienok.
2.3. Kupujúci je povinný uchovať USB kľúč a licenčný kľúč v bezpečí a zabrániť ich neautorizovanému používaniu tretími osobami.
3. Kompatibilita a technické opatrenia
3.1. Softvér funguje len za predpokladu, že sú splnené technické požiadavky uvádzané predávajúcim (hardvér, operačný systém, periférie). Pred objednaním je zodpovednosťou kupujúceho overiť kompatibilitu.
3.2. Softvér môže obsahovať technické ochranné prvky (ako kľúče USB, licenčné kódy, šifrovanie), ktoré bránia neautorizovanému kopírovaniu alebo používaniu Softvéru.
3.3. Predávajúci nezodpovedá za nefunkčnosť Softvéru spôsobenú nekompatibilitou hardvéru/softvéru kupujúceho, neoprávnenou úpravou Softvéru alebo poškodením USB kľúča.
4. Strata práva na odstúpenie od zmluvy
4.1. Softvér je digitálny obsah dodávaný na hmotnom nosiči (USB kľúč). Ak kupujúci predávajúcemu výslovne súhlasí s tým, že plnenie začne pred uplynutím zákonnej lehoty na odstúpenie a zároveň potvrdí, že bol poučený o tom, že aktivačný alebo inštalačný proces znamená stratu práva na odstúpenie, stráca právo na odstúpenie podľa príslušných zákonných ustanovení.
4.2. Ak bol USB kľúč rozbalený, poškodený alebo použitý tak, že je Softvér aktivovaný, kupujúci nemá nárok na odstúpenie od kúpnej zmluvy z dôvodu, že ide o digitálny obsah, ktorý bol dodaný a aktivovaný.
5. Práva duševného vlastníctva a zodpovednosť
5.1. Kupujúci nesmie odstraňovať alebo obchádzať ochranné technické opatrenia obsiahnuté v Softvéri ani ich meniť.
5.2. Kupujúci nesmie meniť, reverzne analyzovať, dekompilovať alebo rozoberať Softvér, s výnimkou prípadu, že je to výslovne povolené zákonom.
5.3. V prípade porušenia týchto ustanovení je predávajúci oprávnený požadovať náhradu škody a licenciu deaktivovať.
IX. Osobitné ustanovenia pre poskytovanie služieb a prenájom
1. Podmienky poskytnutia služieb a prenájmu
1.1. Predávajúci poskytuje služby a/alebo prenájom zariadení (ďalej len „služby“) na základe objednávky kupujúceho potvrdenej predávajúcim.
1.2. Služba je považovaná za riadne objednanú a potvrdenú okamihom potvrdenia objednávky predávajúcim e-mailom alebo iným preukázateľným spôsobom.
1.3. Poskytnutie služby alebo začatie prenájmu je podmienené:
-
dostupnosťou termínu alebo zariadenia,
-
úhradou ceny služby alebo prenájmu vopred, ak je to uvedené pri konkrétnej službe,
-
poskytnutím potrebnej súčinnosti zo strany kupujúceho (napr. prístup k zariadeniu, poskytnutie podkladov, technických údajov a pod.).
1.4. V prípade prenájmu je kupujúci povinný používať zariadenie výlučne v súlade s jeho určením, návodom výrobcu a pokynmi predávajúceho.
2. Podmienky, za ktorých služba alebo prenájom nemusí byť poskytnutý
2.1. Predávajúci je oprávnený neposkytnúť službu alebo nezačať prenájom najmä v týchto prípadoch:
-
kupujúci neuhradil cenu služby alebo prenájmu v stanovenej lehote,
-
kupujúci neposkytol potrebnú súčinnosť,
-
nastali nepredvídateľné technické, prevádzkové alebo bezpečnostné dôvody,
-
vyššia moc (napr. výpadok energií, porucha zariadenia, zásah orgánov verejnej moci).
2.2. V prípade, že službu alebo prenájom nie je možné poskytnúť z dôvodov na strane predávajúceho, má kupujúci nárok na vrátenie už uhradenej ceny alebo jej pomernej časti, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak.
3. Storno podmienky služieb a prenájmu
3.1. Kupujúci má právo zrušiť (stornovať) objednanú službu alebo prenájom bez udania dôvodu najneskôr:
-
48 hodín pred dohodnutým termínom poskytnutia služby alebo začatia prenájmu, ak pri konkrétnej službe nie je uvedené inak.
3.2. Pri stornovaní služby alebo prenájmu:
-
viac ako 48 hodín pred termínom – kupujúcemu bude vrátená uhradená suma v plnej výške,
-
menej ako 48 hodín pred termínom – predávajúci je oprávnený účtovať storno poplatok až do výšky 100 % ceny služby alebo prenájmu, najmä ak už došlo k rezervácii kapacít, príprave zariadení alebo nákladom.
3.3. Ak kupujúci bez predchádzajúceho storna nevyužije objednanú službu alebo neprevezme prenajaté zariadenie, nemá nárok na vrátenie uhradenej ceny.
3.4. Storno musí byť vykonané písomne (e-mailom) alebo iným preukázateľným spôsobom.
4. Zodpovednosť pri prenájme
4.1. Kupujúci zodpovedá za prenajaté zariadenie od momentu jeho prevzatia až do jeho vrátenia.
4.2. Kupujúci je povinný vrátiť prenajaté zariadenie v dohodnutom termíne, v stave zodpovedajúcom obvyklému opotrebeniu.
4.3. V prípade poškodenia, straty alebo zničenia zariadenia je kupujúci povinný uhradiť vzniknutú škodu v plnej výške.
5. Vylúčenie práva na odstúpenie pri službách
5.1. Kupujúci berie na vedomie, že v súlade so zákonom č. 102/2014 Z.z. nemá právo odstúpiť od zmluvy, ak:
-
poskytovanie služby začalo s jeho výslovným súhlasom pred uplynutím lehoty na odstúpenie,
-
služba bola v plnom rozsahu poskytnutá.
X. Záverečné ustanovenia
-
Tieto podmienky platia v znení uvedenom na stránke obchodu v deň odoslania objednávky.
-
Právne vzťahy neupravené týmito podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka a súvisiacimi právnymi predpismi SR.
-
Spory medzi predávajúcim a kupujúcim budú riešené prednostne dohodou, v prípade neúspechu rozhodne príslušný súd SR.
-
Tieto obchodné podmienky sú platné od 1. 1. 2025.
